پوررضا
مطالبي درباره شيشه دوجداره
از معین پوررضا - یکشنبه, 02 آبان 1389، 11:27
  سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند . در فضای بین شیشه ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت ( آرگون یا کریپتون ) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون وجود دارد . در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است .

در صورت استفاده از شیشه دو جداره و پنجره های عایق می توان در ازای هر مترمربع شیشه دو جداره به میزان 40 مترمکعب گاز در سال صرفه جویی کرد . علاوه بر کاهش مصرف انرژی و سر و صدا ، محیط زیست پاکیزه تری نیز خواهیم داشت .

يك شيشه دوجداره نمونه

خصوصیات شیشه دو جداره
کاهش اتلاف انرژی
کاهش آلودگیهای صوتی
جلوگیری از نم زدگی شیشه
ایمنی بیشتر نسبت به پنجره های تک جداره




شكل ديگر

انواع شیشه دو جداره

- ساده : این نوع شیشه از دو جداره شیشه فلوت ساده تشکیل شده است .

-
رنگی : این نوع شیشه از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل شده است .

-
رفلکس : این نوع شیشه دو جداره از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد . شیشه های رفلکس از عبور نور شدید خورشید به شدت جلوگیری می کنند ولی ایراد آنها این است که داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب داخل ساختمان نمایان است .

- سکوریت : شیشه های سکوریت برای محل های پرخطر و پر تردد در نظر گرفته می شود . شیشه سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه های بزرگ و خطرناک شیشه نمی گردد .شیشه های جانبی خودروها از نوع سکوریت است .


-
لمینت : شیشه های لمینت معمولاً در کارخانه تولید شیشه از دو جداره شیشه ساده به ضخامت 3 میلی متر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده است . شیشه لمینت در موقع برخورد مانع سخت به آنها خرد نشده و تنها ترک بر می دارد . شیشه های جلو و عقب خودروها از نوع لمینت است .

شيشه دوجداره3
منبع:www.iranomran.com

عکس مهدی پورمیرزا
پاسخ براي: مطالبي درباره شيشه دوجداره
از مهدی پورمیرزا - سه‌شنبه, 04 آبان 1389، 01:08
  مرسی از اطلاعات مفید شما. نکته مهم در این رابطه،ارتقاع ضریب U-value در این پنجره هاست.از سوی دیگر این بخش (عایق سازی اجزای سازه) می تواند همراه با سایر بخشهامیزان مصرف انرژی را به تقریبا صفر برساند.سایر تکنیکها که شامل: استفاده از سلولهای خورشیدی،گرم کردن اب با ابگرمکن های خورشیدی،جمع اوری اب باران و استفاده از ان،نقش طراحی اولیه سازه در کاهش مصرف انرژی،انرژی های نو به مانند انرژی زیست توده،استفاده مجدد از ابهای کدر در توالت هاوغیره. اما این کار نیاز به یک استراتژی و برنامه بلند مدت و حداقل 50ساله دارد.هم اکنون مبحث 19 پتانسیل کمی در این راستا دارد.البته اجرای ان نیز بسیار مفید خواهد بود.اما اگر هزینه ای میشود بایدبرای یک دوره حداقل 40-50 ساله باشد نه 5-10 ساله.